زندگینامه گوکان اوزن هنرمند پرطرفدار و محبوب ترک از زبان خودش (نشریه افتخار): تصوير گوكان اوزن
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:59

 

زندگینامه گوکان اوزن هنرمند پرطرفدار و محبوب ترک از زبان خودش (نشریه افتخار):

 

تصوير گوكان اوزن

روز بيست و نهم ماه کاسيم (مطابق با ۱۰ آبان تا ۹ آذر) ۱۹۷۹ چشمانم را به روی دنيا باز کردم .سرنوشتم برای موسيقی نوشته شده بود بلکه .....چه کسی فکرشو ميکرد از توی کوچه های قديمی و حسرت خورده آنکارا سر ازاستانبول در بيارم , دور و بر موسيقی ..... سوز جدايی از بدرقه کنندگانم و منتظر شدن برای اون اتوبوس اوليه (قديمی) به راه هيچ کس نيومده , افتادم توی اين شهر بزرگ ؛ با خودم می گفتم :" شايد تو اين شهر تنها و غريب بشم دانه های اشک بی صدای افتاده از چشمانم انتقام خاطره هام بود. همچنين برای اومدنم تخمهای کاشته شده موفقيت رو باقطره های اشک خيس ميکردم. به هر حال بر احساساتم غلبه شد , در نتيجه اين يک غريبه بود , اما از زمانی که قلم به دست گرفتم ديگه خودمو گم نکردم. مخصوص شدن اگه مثل يه شئ باشه رو نخواستم.ميخواستم آنطور باشم که در آهنگهام صحبتهای نوشته شده ام رو به اندازه بزرگی دلم بريزم. جوری غريبه شدم که منحصر به فرد بود ....

کارهايی رو که از روز تولدم تا به امروز انجام دادم :

۱۹۸۵ تا ۱۹۹۶: دوران ابتدايی , راهنمايی , دبيرستان و بعد از اون سالهای مربوط به دانشکده آنکارا

 ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ : در اوپرا و نمايش دولت آنکارا و گروه موسيقی دسته جمعی خيلی بچه پر سرو صدا و فعالی بودم

۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ : درT.R.T آنکارا و بچه های گروه T.S.M زير دست استادان و هنرمندان خيلی با ارزشم در راديو در گروه موسيقی دوام آوردم. برای من وضعيت موسيقی حقيقتا مثل توصيفهای دوران مدرسه بود .

۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ : در يک آن به نواختن گيتار کلاسيک روی آوردم و سالهايم را با نواختن های هدفدار پشت سر گذاشتم.( بعد از سالهای ۱۹۹۰ به بعد کار هدفدار با سازها رو شروع کردم و مستقيما به نواختن اونا اقدام نمودم )

در سال ۱۹۹۶ : ستاره دانشگاه تکنيک استانبول و دانشکده دانشهای اقتصادی اداری , در قسمت سود اقتصادی , در استانبول پيشرفت کردم ( دانشگاه رو به خواسته های بزرگ ديگرم در استانبول ترجيح دادم و سود و منفعت طبيعی که از دانشگاه بردم رو يه تصادف نميدونم )

در سال ۱۹۹۷ : برنامه راديويی Tatlises

سال ۱۹۹۸ : در آکادمی استانبول گيتار کار کردم

سال ۱۹۹۹ : برنامه زنده موسيقی Best FM - Best TV ( GÖKHAN ÖZEN'LE CANLI CANLI )

سال ۲۰۰۰ : اولين آلبومم به نام " ÖZELSIN "

سال ۲۰۰۱ : دومين آلبومم بنام " DÜMAN GÖZLÜM "

سال ۲۰۰۳ : سومين آلبومم به نام " CIV CIV "

سال ۲۰۰۳ : زمانيکه در امتحان ورودی دانشگاه استانبول در سال ۲۰۰۳ دانشجوی دانشکده فنی علوم شدم به قسمت روانشناسی راه يافتم ( رشته روانشناسی رو برگزيدم )

سال ۲۰۰۴ : در ۱۴ شباط (مطابق با ۱۱ بهمن تا ۸ اسفند) ۲۰۰۴

روز مخصوص عاشقان سی دی خاطره انگيز" ؛Her şeyde biraz sen varsin "تو در هر شئ يه مقدار وجود داری "

سال ۲۰۰۴ : آلبوم چهارمم به نام " ASLINDA "

سال ۲۰۰۷ : پنجمین آلبوم به نام " RESIMLER & HAYELER "

سال ۲۰۰۸: آلبوم  Akustik Konser

سال ۲۰۰۸: آلبوم Biraz Ask Lazim

سال 2010:آلبوم Daha Erken

مطالب مرتبط
پيدايش موسيقي اذري

 



:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی گوکان اوزن ، ،
درباره پیدایش هنر و موسیقی اذری
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:48


متأسفانه اطلاع زيادي از موسيقي آذربايجاني در قبل از اسلام در دست نيست . با اين حال ميتوان حدس زد كه آذربايجان به لحاظ اعتبار و اهميتي كه در دوران مادها، هخامنشيان و به ويژه سامانيان داشته، از جستارهاي فرهنگي و موسيقيايي آن زمان دور نبوده است . كه موسيقي رايج در دربار ساساني در آذربايجان نيز جاري بوده است. مورخان تاريخ موسيقي و صاحبنظران اين علم، قدرت موسيقي ايراني را به دوران باريد و ديگر نوازندگان اين دوره مي رسانند . به نظر آنان باريد خالق 7 خسرواني و 30 لحن و 360 دستان بود . مجموعه اين تقسيمات كه بر اساس هفته و ماه و سال صورت گرفته است ، خسروانيهاي باربد را تشكيل ميدهند.
در اين مدت ، در آذربايجان چه گذشت ؟ پس از دوره اسلام ، آذربايجان به مدت 5 تا 6 قرن محل حكومت پادشاهاني بود كه اگرچه در كليتي از خليفه بغداد اطاعت مي كردند، ولي در امور داخلي خود مستقل به شمار مي آمدند. وهسودان و منوچهر از خاندان رواديها از اين گروه بودند . در دربار اينان همواره شاعران ، نويسندگان و موسيقيدانان بسياري مي زيستند كه گاه برخي از آنان از ظلم حكام شرق ايران گريخته بودند.
همان طور كه در عرصه ادبيات حوزه هاي ادبي در تبريز و اصفهان و شيراز و خراسان به وجود آمد ، در عرصه موسيقي هم چنين امري حادث شد . در واقع موسيقي هم چون ديگر هنرها در حوزه هاي ذكر شده به حيات خود ادامه مي داد . حوزه ادبي تبريزو آذربايجان در قرن ششم تا نهم همان طور كه در عرصه ادبيات مهد نام وراني چون نظامي و خاقاني بود ، در موسيقي نيز خاستگاه بزرگاني چون صغي الدين ارموي (693 ـ 613 قمري ) و عبدالقادر مراغه اي (قرن نهم هجري شمسي ) بود ؛ كساني كه بر موسيقي ايراني تأثيرهايي گذاردند كه هنوز پايه هاي اتكاي اين موسيقي به شمار مي روند. از طرف ديگر فعاليت هنرمندان آذربايجاني و موسيقيدانان اين ديار منجر به پيدايش موسيقي مقامي آذربايجان گشت

 



:: موضوعات مرتبط: ، ،
عکسهای امراه
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:27
امر اه
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:21


عکس ریحانا
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 13:32



:: موضوعات مرتبط: ، ، ،
عکسهای از تارکان یکی از خواننده بزرگ ترکیه
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:52

برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: عکس تارکان-Tarkan ، ،
:: برچسب‌ها: Tarkan''عکسهای تارکان'' زیباترین عکسهای تارکان''گالری عکس tarkan''بهترین عکس تارکان''عکس خواننده ترکیه تارکان,
عکس مسعود سعیدی
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 16:49



:: موضوعات مرتبط: عکس مسعود سعیدی، ،
عکس الناز شاکردوست
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 18:16
عکس سهند جاهدی
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 13:47
عکس الناز حبیبی
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:38